Sławni Polacy
Po9lskie Gry Planszowe
Dwie pasjonujące gry edukacyjne przedstawiające znane postacie z historii Polski. Wśród nich znajdują się: naukowcy, królowie, sportowcy, wodzowie, malarze, muzycy, święci, odkrywcy itp. Gracze oprócz postaci historycznych poznają także osoby żyjące współcześnie.
Opis:
Historię narodu tworzą ludzie. Zarówno ci wielcy, znani, rozpoznawalni, których pomniki zdobią nasze miasta, których imiona noszą ulice, place, szkoły, stowarzyszenia, jak i ci zwykli, cisi, bezimienni.
Jedni i drudzy – czy to niezwykłymi zdolnościami lub czynami, czy to szarym, codziennym trudem – wspólnie tworzyli nasze narodowe dziedzictwo. Możemy być z niego dumni!
Edukacyjna gra, którą stworzyliśmy wywołuje z przeszłości zaledwie garstkę spośród rzeszy, która tworzyła nasze polskie dzieje. Znajdziemy w niej królów i bohaterów, pisarzy i uczonych, artystów i sportowców, prawdziwych świętych i takich, którzy borykali się z wadami, popełniali błędy, poddawani byli krytyce. Łączy ich to, że wszyscy byli niezwykłymi ludźmi, którzy nie zmarnowali swego życia i bardzo wiele zdziałali dla swej Ojczyzny oraz wspólnego dobra.
Dziś, kiedy tak trudno o autorytety i wzorce, pokazujemy młodemu pokoleniu Polaków naszych wielkich rodaków. Są wśród nich powszechnie znani, ale i tacy, których chcieliśmy wywołać z mroku zapomnienia. Zdecydowana większość tych wybitnych postaci zamknęła już księgę dokonań swego życia. Uczyniliśmy jedynie kilka wyjątków dla sportowców i artystów, którzy wciąż żyją wśród nas – mamy nadzieję, że nas nie zawiodą…
Gra „Sławni Polacy” jest oparta na quizie o znanych postaciach z historii i współczesności. Gracze przy pomocy zegara dowodzenia losują kategorie pytań, wybierają stopień trudności i przesuwają się na planszy o tyle pól, ile zdobyli punktów za poprawną odpowiedź. Każda karta quizowi zawiera krótki biogram postaci, dzięki któremu gracze zdobywają wiedzę o bohaterach gry. Zwycięstwo w pasjonującym wyścigu zależy od wiedzy i oczywiście szczęścia.
Gra „Kim będziesz?” to ekscytujące poszukiwania pasującego żetonu i dynamiczny wyścig do czerwonego pola, aby zdobyć kolejną kartę. Po planszy gracze poruszają się w dowolnych kierunkach. Ruch jest sterowany jedynie przy pomocy drogowskazów, które grający mogą przestawiać, aby utrudnić wykonanie zadania przeciwnikom. Poszczególne karty przedstawiają dziedziny działalności (pisarze, malarze, naukowcy itp.), stąd nazwa gry.
dodano: 2011-11-16